Fellow Friends

12 May 2016

Dejavu

Assalamualaikum wbt. Buat masa ini, aku lebih gemar untuk berinteraksi di sini melalui penghuraian abstrak. Kepada yang faham tu faham lah, kepada yang tidak pun tidak mengapa. Tak jadi masalah.

Pernah ada yang utarakan, "enjoy your life. Don't be complicated".

Saat dan ketika kembali lagi. Mungkin waktu yang berbeza cuma senario yang sama. Ah, sampai bila?

Dalam gemersik hujan berlagu, Kurnia nyanyian Slam iringan nada syahdu, aku terpaku...

Sepertinya saat ini berulang lagi, situasi sama kembali lagi, aku pasti ini bukan mimpi, ianya realiti yang sedang aku hadapi...

Hilang. Tak mampu berperasaan.

Ku gagahkan juga ukir nukilan, buat jiwa yang terperangkap, nak bercerita benda tak ubah, makin hari makan bulan benda duk pusing jugak.

Buat masa ni aku kena letak satu-satu benda dekat tempat yang betul. Aku tak mampu nak ikut rentak orang lain dah. Banyak lagi benda yang perlu difikirkan. Dalam memikir benda-benda ni lah dejavu muncul semula. Sama, serupa berpisah tiada.

Aku dah penat. Even dalam penat sekalipun, kena hadap jugak. Walaupun time range dah masuk setengah dekad. dejavu tetap dejavu. Akhirnya aku yang buntu.

Mungkin satu dua tahun ni perlukan masa untuk trace semula apa yang penting apa yang perlu didahulukan apa yang perlu dikemudiankan.

Dan aku masih kalah dalam aturan sebegini, masih merangkak untuk susun puzzle yang ada depan mata. Ada yang pesan, "sampai satu masa, give up tu perlu juga demi kebaikan semua".

InsyaAllah, sampai masai Dia izin, tenanglah semuanya.

1 comments:

Unknown said...

Boleh lagi bro..try harder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...