Fellow Friends

23 November 2023

Dua Purnama

 Assalamualaikum wbt. & Salam Sejahtera

It's been two months since hari bahagia 23 September lepas. Hari yang aku tunggu-tunggu dan ternanti-nanti. Alhamdulillah bertukar status dengan jayanya.

Okay cerita pasal majlis dulu. Alhamdulillah everything went well. Segala persiapan membuahkan hasil serta bantuan daripada keluarga baik pihak lelaki mahupun perempuan sangatlah baik. Tetamu pun majoriti bagi feedback yang baik dan gembira. Aku personally akan kenang majlis ni sebagai satu majlis yang sangat bermakna bukan sahaja sebab tamatkan zaman bujang tapi dapat meraikan tetamu yang hadir. Ada few yang tidak dijemput dan ada juga dengar dibelakang sedikit bunyi-bunyian tidak enak. Namun apa yang aku boleh katakan kami punya bajet terhad untuk jumlah yang pax yang ditempah. Tak sampai 1k pax pun dan fokus kami kepada ahli keluarga dan rakan terdekat. Maaf kepada yang mungkin terasa dan sebagainya ya.

Bersambung selang dua minggu kemudian majlis doa selamat sambut menantu di Johor pula berlangsung dalam suasana yang aman dan tenang. Majlis kecil-kecilan melibatkan keluarga, sahabat dan jiran tetangga. Ngam soi sebab masa majlis kahwin haritu tak merasa kena basuh periuk tapi majlis kat Johor dapat rasa sikit sorang hahaha.

In between dua majlis ni kami dah allocate sesiap untuk honeymoon trip. Alhamdulillah pilihan yang tepat kot noh, honeymoon road trip. Hampir seminggu berjalan ke sana ke sini. Selangor - Kuala Terengganu - Pulau Redang - Kuala Terengganu - Genting Highlands - Selangor. It was a memorable journey for us. Dari laut, pulau bawa ke tanah tinggi. Teringat dulu time degree. Ada satu kelas ni buat perdebatan tentang pilihan tempat bulan madu sama ada di pantai/pulau ataupun di tanah tinggi. Turn out aku sendiri lalu dua-dua sekali jalan. Rezeki alhamdulillah. Penat memang penat lah sebab lepas sahaja trip tersebut back to back weekend penuh dengan aktiviti. Kalau time bujang dulu paling-paling sehari je keluar merayap etc then Ahad hibernated kat rumah. Begitulah perubahan peranan bila dah berkeluarga.

Selain tu banyak benda sebenarnya bila dah mula ada keluarga kecil nak kena fikir. Kalau dulu bab makan apa semua sendiri fikir sendiri. Sekarang dah kena fikir untuk dua orang. Dalam banyak-banyak benda yang best, terpaling best aku rasa adalah dengan kahwin ni partner tu jadi saling melengkapkan. Ramai cakap kita tak mungkin dapat apa yang kita impikan, tapi jujurnya aku rasakan apa yang aku tak fikir pun aku dapat sekarang. To have a very understanding partner dalam hidup allahu bersyukur sangat dan Tuhan kurniakan benda tu kat aku.

To my other half, if you read this, I just wanna say I thanks to God sebab hadirkan you dalam hidup I yang selama ni I duk ternanti-nanti terfikir-fikir siapakah gerangannya. You know what, I still remember my makcik-makcik teasing me time bertunang dulu, time kahwin pun ada "berbaloi tunggu lama long". That was precious! I hope I can be the best partner to you too. We are still in learning proccess. Pejam celik dan dua bulan hidup bersama. Gladly we faced all the struggles together. Thank dear. I love you! Happy 2-monthsary! hahaha

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...